Verkeerde nieuwsbrief verstuurd, en nu?

Verkeerde nieuwsbrief verstuurd, en nu?

Een nieuwsbrief versturen naar je (potentiële) klant is een mooie manier om hem/haar op de hoogte te houden van wat er allemaal speelt in je vakgebied en in je bedrijf. Maar wat als je per ongeluk de verkeerde stuurt of een grote fout hebt gemaakt?

Stuur je net je eerste nieuwsbrief, verstuur je per ongeluk de verkeerde. Of verstuur je een mail met een oud artikel die je eigenlijk uit had willen halen. HELLLLUUPPP! Paniek! Dit was niet de bedoeling! Wat moeten ze nu wel niet van mij denken? Ze schrijven zich vast direct uit. Dit zijn zomaar wat dingen die door je hoofd kunnen schieten.

Maar don’t worry. Je kunt de schade nog beperken. Verstuur als nog de goeie nieuwsbrief. Stuur er een mail achteraan met iets van: “Wooopppsss dat ging even mis. Stuur ik je helemaal het verkeerde toe. Foutje.” Maak er eventueel nog een grapje bij, zoals: “Soms klikken mijn handen sneller dan mijn hoofd aan kan” of “Ik was denk ik iets te veel aan het dromen over mijn vakantie.”

Op deze manier herstel je je fout en draai je eventuele irritaties om naar een lach. Denk er ook vooral om dat jij er waarschijnlijk meer last van hebt dan je nieuwsbrieflezer. Jij voelt je misschien een beetje dom of voelt je bezwaard dat je nog een keer mailt. Maar de ontvanger heeft vaak wel begrip voor je, helemaal als je er zo even op terug komt.

Wel handig om even goed te kijken in hoeverre de fout echt hersteld moet worden. Stuur je b.v. in zijn totaliteit een verkeerde nieuwsbrief? Ja, dan zou ik het wel doen. Is er puur een item die misschien ‘over datum is’. Dan zou ik het zo laten. Ben je een belangrijk item vergeten? Kun je hem nasturen als hij echt belangrijk was.

Hopelijk lukt het je de fout recht te zetten en valt het allemaal wel mee  . Volgende keer gewoon even dubbelchecken voordat je hem verstuurd. Sowieso altijd iets wat ik doe; eerst een testmail sturen. Dan kijk ik hoe hij mijn mailbox binnenkomt en wat het met mij doet. Dan stel ik het bij waar nodig en klik op Verzenden.

Zet hem op! Ennnnn mocht je nog vragen hebben over dit onderwerp, laat het even weten.

Ben je ondernemer en wil je meer van dit soort handige Social Media tips, tricks en tools ontvangen?  Meld je gratis aan bij de Social Media Community via onderstaande formulier.

Ben je student communicatie, marketing, multimedia en wil je graag werkervaring opdoen? Check dit dan even.


{captcha}